GDPR

GDPR

Op 25 mei 2018 ging de GDPR (General Data Protection Regulation) van kracht, een nieuwe Europese wetgeving die de gegevens van de burgers extra wil beschermen. Concreet wil dat zeggen dat je als burger veel meer inzicht krijgt in de manier waarop organisaties persoonsgegevens verzamelen en verwerken. En als organisatie wil dat op zijn beurt zeggen dat je aan heel wat verplichtingen moet voldoen.

Zo moeten organisaties bijvoorbeeld:

  • de data van de Europese burger beschermen;
  • maatregelen nemen tegen hackers en datalekken;
  • verhoogde security maatregelen invoeren;
  • datalekken binnen 72 uur melden;
  • een ‘data protection officer’ aanstellen als de organisatie een grote omvang heeft;
  • toestemming vragen om persoonsgegevens op te slaan en te gebruiken;
  • individuen het recht geven om vergeten te worden;
  • duidelijk de procedure voor het verzamelen en opslaan van persoonlijke gegevens uit de doeken doen.


Die regeltjes willen dus zeggen dat je als organisatie open moet communiceren met de personen van wie je de gegevens gebruikt. Zo moet je onder andere kunnen aantonen welke gegevens je allemaal verzamelt en waarom, op welke manier je ze gebruikt, hoe je ze beveiligt en wat de rechten zijn van de betrokkenen. Winston kan je hier aan een scherpe prijs mee helpen. GDPR en alles dat je nodig hebt om je website volledig aan de wetgeving te laten voldoen.

Ontvang gratis en vrijblijvend een offerte op maat
Op voorhand afgesproken prijzen per stap,
Geen uurtje-factuurtje,
Geen verrassingen of extra kosten.
Ja, ik wil een offerte
Meer details
E-mail gekopieerd naar klembord